Geoblog.pl    latinapolaca    Podróże    Ameryka Centralna i Południowa - 6 miesięcy    Antigua Guatemala

Antigua Guatemala

Gwatemala
Gwatemala, Antigua

Juz jadac ze stolicy do Antigua, wiedzialam, ze bedzie mi sie to miejsce podobalo. Gdy ominelismy wielkie budynki i centra handlowe stolicy, pojawily sie ciekawsze widoki - gory i otaczajaca je zielen. Takiego miejsca wlasnie szukalam odkad opuscilam Nikarague.
Antigua znana jest na calym swiecie ze swych obchodow Wielkiego Tygodnia. Procesje odbywaja sie tu kazdego dnia w Wielki Tydzien, maja swoja tradycje i znane sa z rozmachu. Odkad przybylam do Centralnej Ameryki, planowalam zakonczyc swoja podroz przez ten kawalek ziemi wlasnie w Gwatemali podczas obchodow wielkanocnych. No i jestem...Nawet wczesniej niz planowalam, ale to na szczescie, bo przynajmniej znalazlam jeszcze jakies miejsce noclegowe i w rozsadnej cenie, a od Wielkiego Czwartku ciezko jest znalezc jakikolwiek nocleg. Ceny rowniez ida w gore, poniewaz wszedzie sa w tym czasie wakacje i kazdy chce przybyc do Antigua na obchody.

Antigua bardzo mi sie spodobala. Nie jest malym miastem, jednak wyroznia sie od typowych duzych miast. Poprzez swoje uliczki sprawia raczje rodzaj labiryntu. Aby sie nie pogubic, zawsze wypytywalam o park centralny i stamtad juz bez problemow potrafilam dojsc do hotelu. Budynki sa tu niskie i kolorowe, zbudowane w stylu kolonialnym, a uliczki miasta sa brukowane, co tylko mu dodaje uroku. Pelno jest tu hoteli i restauracji, a turystow spotyka sie na kazdym kroku. Antigua byla wczesniej stolica Gwatemali, miała aż 38 bogato zdobionych kościołów i klasztorów, uniwersytet, prasę drukarską, własną gazetę oraz bogate życie kulturalne i polityczne. Niestety to zamożne miasto doświadczyło licznych wstrząsów i trzęsień ziemi, a władze zdecydowały przenieść stolicę do położonego nieopodal miasta Gwatemala. Anigua w 1979 roku została wpisana na listę dziedzictwa światowego UNESCO.

Drugiego dnia do mojego pokoju zostaly dokoptowane dwie dziewczyny z Salwadoru. Wyszlysmy razem na miasto i zlapalysmy swietny kontakt ze soba. Dziewczyny opowiedzialy mi troche o swoim kraju i ubolewaly nad tym, ze ich kraj ma taka zla opinie, ze wszystkim wydaje sie, ze jest bardzo niebezpieczny i nie ma w nim zadnych atrakcji turystycznych. Dziewczyny zaprezentowaly mi pare zdjec, po ktorych sama sie przekonalam, ze rzeczywiscie Salwador nie jest taki zly, jak go opisuja. Z tego wzgledu, ze brakowalo jeszcze kilku dni do najwiekszych obchodow Wielkiego Tygodnia w Antigua, a nie chcialam marnowac tyle czasu, zdecydowalam sie skorzystac z zaproszenia dziewczyn i juz wkrotce pojechalam je odwiedzic do stolicy Salwadoru. Do Antigua mialam przybyc z powrotem w Wielki Czwartek.

(Opis Wielkiego Tygodnia w Antigua w kolejnej czesci.)