Geoblog.pl    latinapolaca    Podróże    Ameryka Centralna i Południowa - 6 miesięcy    Granica Nikaragui z Hondurasem

Granica Nikaragui z Hondurasem

Nikaragua
Nikaragua, El Guasaule

Jadac na granice z Hondurasem, nie napotkalam na zadnego turyste. Jechalam miejskim autobusem z Leon do Chinandega, a tu zmiana autobusu juz do granicy w El Guasaule. W autobusie kobieta, siedzaca obok mnie przestrzegala mnie, abym nie jechala noca do Hondurasu, bo jest dosyc niebezpiecznie. Radzila mi, abym przenocowala w pierwszej miejscowosci po granicy, w Choluteca. Ona sama pracowala wczesniej w Hondurasie i mowila, ze wczesniej bylo dosc bezpiecznie, ale w chwili obecnej nie jest to turystyczne miejsce i nawet sami mieszkancy boja sie chodzic ulicami. Oczywiscie raczej wieczorami, bo w ciagu dnia niewiele moze sie zdarzyc.

Autobus mogl dojechac tylko do pewnej czesci, a stamtad nalezy udac sie pieszo poprzez urzad migracyjny najpierw Nikaragui, potem Hondurasu. Trasa okolo 3 kilometry. Sa rowniez oferowane tzw. bici taxi, czyli taksowki rowerowe, ktore posiadaja dwa miejsca siedzace na deseczce i rowerzysta pelni role taksowkarza. Nie ma typowychg taksowek, poniewaz sa one zabronione na tym terenie.

W chwili, gdy autobus zatrzymal sie na terminalu, wsiadlo do niego dwoch mezczyzn, ktorzy mnie od razu zaatakowali, proponujac taxi. ja jeszcze nie wiedzialam, ze nie ma innej opcji i czulam sie zdenerwowana, bo ani nie dali mi spokojnie wysiasc z autobusu i sie zorientowac w sytuacji. Jest to bardzo nieprzyjemne uczucie. Kierowcy uswiadomili mnie, ze nie ma innej opcji przejscia przez granice, chyba ze pieszo, a z moim bagazem nie mialam ochoty na wedrowki.
Zdecydowalam sie na uslugi bici taxi.
Za wyjazd z Nikaragui nalezy zaplacic 2 usd, za wjazd do Hondurasu 3 usd.

Po wszelkich formalnosciach, taksowkarz dowiozl mnie do miejsca, z ktorego wyjezdzaja autobusy. Tu musialam czekac okolo pol godziny na bus do Choluteca, bo nie bylo nic bezposredniego do stolicy.

W oczekiwaniu orzezwiajace piwko, ktore nie smakowalo mi w ogle, wiec wypilam tylko pare lykow. Inne kraje Ameryki Centralnej moga sie pochwalic dobrymi piwami. To mnie nie zachwycilo, a jestem piwoszem.