Geoblog.pl    latinapolaca    Podróże    Ameryka Centralna i Południowa - 6 miesięcy    Playa Venao

Playa Venao

Panama
Panama, Playa Venao

Z Chitre aby dotrzec na plaze Venao (Venado), trzeba wziac najpierw bus do Las Tablas, potem Pedasi i tu juz ostatnia przesiadka. Busy sa niesamowicie poupychane i bez klimatyacji, co przy tym upale jest nie do zniesienia. Szczescie ma ten, kto znajdzie miejsce siedzace, aby nie stac poupychanym jak sardynki w puszce.

Playa Venao to piekne,przytulne miejsce. Plaza nie jest zbyt wielka, ale za to ma swoj klimat. Na samej plazy znajduje sie zaledwie jeden hotel El Sitio i zaraz przy nim hostel La Choza. Nocleg w dormitorium to 15 dolarow. Z tego wzgledu,ze bylo sporo wolnych miejsc w pokojach prywatnych, otrzymalam pokoj w cenie dormitorium, z czego bardzo sie ucieszylam i co zachecilo mnie, aby pozostac na plazy dluzej. Do tego znajduje sie tu basen na plazy i dwie restauracje. Jest tez jeden sklepik, ale nie ma w nim zbyt wielkiego wyboru i ceny sa wygorowane. Aby wyplacic pieniadze z bankomatu albo zrobic jakies wieksze zakupy, nalezy udac sie z powrotem do Pedasi, ok.45 min busikiem, ktory kursuje tylko 3 razy dziennie. To taka informacja, dla tych ktorzy sie wybieraja na plaze, aby wczesniej wyplacili gotowke i ewentualbnie zaopatrzyliu sie w zapasy produktow spozywczych, bo w hostelu jest kuchnia i gotowanie wyjdzie o wiele taniej,anizeli dania w restauracji.

Na plazy spotykaja sie surfingowcy z calego swiata, bo sa tu wysokie fale. Ja sama postanowilam wypozyczyc deske i sprobowac swoich sil. Chcialam sie tez przekonac czy nadal pamietam cos z lekcji surfingu jakie bralam w zeszlym roku w Montanicie w Ekwadorze. I okazalo sie, ze nawet dobrze mi idzie i sprawia mi to wiele satysfakcji.

Na plazy planowalam zostac ze 2 dni, bo tak naprawde poza surfingiem i ciaglym lezeniem na plazy, nie ma tu co robic. Poznalam jednak wszystkich pracownikow i osoby, ktore sa tutaj od dluzszego czasu ze wzgledu wlasnie na surfing i spodobalo mi sie jesszcze bardziej. Tym sposobem pozostalam na plazy 2 tygodnie relaksujac sie na sloneczku i surfujac. W tym samym czasie odbyl sie karnawal, a najwiekszy w calej Panamie jest wlasnie w pobliskiej miejscowosci Las Tablas (2h), do ktorej zjezdza w okresie karnawalu cala Panama.